top of page

בלוג כתבות

השחייה כבית ספר לחיים


בבית הספר לשחייה "TLV SWIM" מאמינים שכל ילד ראוי לחוויית שחייה מרגשת בהנאה מרובה ובסביבה בטוחה.


שיעורי השחייה שלנו מיועדים לילדים מגיל 4 ועד גיל 8. אנו משלבים לימוד מדוקדק של יסודות השחייה עם משחקים, ועושים זאת בדרך מהנה כך שהילד יתנסה בחוויה חיובית וילמד לאהוב את המים. אנו עושים כל זאת בשיטת לימוד מנצחת וייחודית.


מדוע להקנות הרגלי מים וללמד שחיה לילדים בגיל צעיר?


לימוד שחייה בגיל צעיר מהווה אחד מעמודי התווך של כלל הפעילויות הגופניות. לימוד שחייה עוזר בעיצוב האופי, מפתח מיומנויות מוטוריות ייחודיות ומכין את הילד לעתיד נפלא במים וביבשה. בנוסף, שיעורי השחייה הם דרך נוספת להוצאת האנרגיות של הילד!

שחייה היא מיומנות חיונית ביותר לחיים. רצוי שכל ילד ילמד לשחות בגיל צעיר ככל האפשר, וזאת קודם כל מסיבה בטיחותית. טביעה היא הגורם השני למוות של ילדים עד 14. מחקר שהתפרסם ב-2009 מצא ששעורי שחייה בגיל צעיר מפחיתים את סכנת הטביעה של ילדים מתחת גיל 14 בשיעור של 88%.

שיעורי השחייה בגיל צעיר מלמדים את הילד לאהוב את המים ומשחררים אותו מפחדים. בשיעורים הראשונים אנו מפתחים אצל הילד תחושת בטחון ונוחות במים. המדריך מתמקד בלימוד הבסיס, כלומר תרגילי נשימה ותנוחת גוף נכונה במים, כל זאת כדי להפוך את המים לסביבה מהנאה וכפית לילד.


בתהליך הלימוד כל ילד מתקדם בקצב המתאים ליכולותיו. קצב הלימוד שונה מילד לילד. יש ילדים שלומדים מהר יותר מהאחרים וזה טבעי. לכל ילד יש את גרף ההתקדמות שלו. יש ילדים שמראים קו התקדמות אחיד ועקביי משיעור לשיעור, אחרים לומדים מאד מהר בשלבים הראשונים ונעצרים במידת מה בהמשך, ויש ילדים המתקשים בשלב ראשוני אך בהמשך מישרים קו עם שאר הקבוצה ולפעמים עוברים אותם ביכולותיהם. כל ילד והקצב שלו. בשלב מוקדם זה קיימת חשיבות עליונה בלימוד קבוצתי. את עיקר הלימוד והביטחון שואבים הילדים אחד מהשני. הילדים החזקים נהנים להפגין את יכולותיהם ומחזקים את הביטחון העצמי. הילדים המתקשים נוהגים להסתכל על חבריהם ומנסים לעשות כמותם.

שחייה זה ענף הספורט היחידי אשר לגביו פורסמו מחקרים המראים את תרומתו לפיתוח המח. שחיה זה המזון החדש למוח. מכון גריפית למחקר חינוכי באוסטרליה מצא שילדים שלמדו לשחות בגיל צעיר פיתחו יכולות פיזיות וקוגניטיביות מתקדמות יותר בהשוואה לבני גילם שאינם שוחים. מחקרים הראו שילדים בגילאי 3 עד 5 אשר לקחו שיעורי שחייה השיגו ציונים גבוהים יותר במתמטיקה, קריאה, כושר ביטוי, זיכרון, מיומנויות מוטוריות (חיתוך נייר וציור צורות בקווים ישרים ומתעקלים) והתמצאות במרחב. בחלק מהמקרים, ילדים שהשתתפו בשיעורי השחייה הקדימו בהתפתחותם ב- 20 חודשים את אלה שלא השתתפו בשיעורי השחייה.


195 צפיות0 תגובות
bottom of page