top of page

בלוג כתבות

16 ערכים שהילד לומד תוך כדי שחייה

עודכן: 27 בספט׳ 2018

כשהילד נכנס למים, הוא לא רק לומד לשחות. הוא לומד שיעורים לחיים שיכולים להשפיע על האופן שהוא יתנהל ויתמודד עם מצבים שונים לאורך חייו.

שחיינים לומדים מגיל צעיר להעריך הצלחה ולעמוד במטרות.


  1. כושר גופני- מחקרים רבים מראים ששחייה זה הספורט הטוב ביותר לפיתוח הגוף ושיפור הבריאות. הקנית הרגלי שחייה מגיל צעיר זה ערך שהילד ייקח עמו לאורך חייו.

  2. בטחון עצמי- הילד לומד באימוני השחייה להתמודד ולהתגבר על מכשולים.

  3. משמעת עצמית- שיפור טכניקה דורש משמעת עצמית. אימון מוצלח תלוי ביכולת הריכוז של השחיין. על השחיין לבצע את המוטל עליו בצורה הטובה והמדויקת ביותר לאורך זמן. אימון טוב מצריך משמעת עצמית גבוהה.

  4. עבודת צוות - אימון השחייה שנחשב כ "ספורט אינדיבידואלי" זה אתגר לא קל. חברים לקבוצה המתאמנים כצוות עוזרים אחד לשני בעידוד, בהובלה או בדחיפה. הם בוא זמנית נותנים לקבוצה ומקבלים ממנה.

  5. התנהגות ספורטיבית - אחד הדברים החשובים שילד לומד בספורט שלכל אחד יש את הרגעים הגדולים שלו, אם זה באימון או בתחרות. בספורט הילד לומד שמתחרים עם אנשים ולא נגדם.

  6. מוסר עבודה - אין ענף ספורט שדורש מאמץ פיזי ומנטאלי כמו שחייה. שחיינים פחות מוכשרים פיזית יכולים בזכות עבודה קשה והתמדה להשיג הישגים טובים יותר מאחרים הנחשבים למוכשרים יותר. לאורך זמן שחיינים לומדים שעבודה קשה מביאה הישגיים.

  7. להיות סבלניים - כיום, בעידן בו הכל קצר ומהיר, קשה ביותר לילדים להיות סבלניים. שחיינים לומדים להבין שעונה היא תקופה ארוכה ושאין תוצאות מידיות. את תוצאות ההשקעה היום יראה השחיין רק בסוף העונה או בסוף העונה הבאה. שחיינים לומדים להפנים את העובדה שהתוצאה בסוף העונה הוא סוף תהליך שצריך לתת לו זמן להבשיל .

  8. ניהול זמן - שחיינים נוהגים לקבל ציונים גבוהים טובים בבית הספר במהלך העונה. מדוע? מאחר שהם לחוצים בזמן. הם לומדים לנצל את הזמן המוגבל שבידם בצורה היעילה ביותר. בתקופה שאין אימונים נשאר להם הרבה זמן פנוי אך דברים לא מתבצעים, זאת לפי העיקרון הידוע "כאשר יש יותר מידי זמן פנוי לא מספיקים שום דבר". שחיין בוגר מתאמן כ- 5 שעות ביום. לאחר לימודים, שחייה, שיעורים, אוכל ושינה לא נשאר הרבה זמן פנוי לדברים נוספים. זה מלמד להתנהל בצורה היעילה ביותר.

  9. התמקדות במטרה - ככל שהילד גדל ומתפתח הוא לומד שעל מנת שיצטיין בדבר אחד עליו לוותר על פעילויות אחרות. זה נקרא "יכולת להתמקד". מיומנות בעלת חשיבות עליונה בדרך למצוינות.

  10. שיפור מיומנויות - בגלל סביבת המים שהיא איננה טבעית לנו, שחיינים מיחסים חשיבות עליונה לרמת המיומנות של ארבעת הסגנונות, פניות וזינוקים, זאת בכדי למצות את יכולתם ולשחות מהר יותר. לפרטים הקטנים יש חשיבות עליונה בתוצאה הסופית. עוד שיעור חשוב מאד לחיים.

  11. חברות וכבוד הדדי - יכול להיות שאתה לא אוהב כל הזמן את חברך לקבוצה, אך אתה לומד לכבד אותו על העבודה הקשה שהוא משקיע מידי יום. אתה גם יוצר חברויות עם שחיינים בקבוצתך המבוססים על אותם ערכים יציבים.

  12. הצבת מטרות - שחיינים לומדים מגיל צעיר להעריך הצלחה בצורה אובייקטיבית ונכונה. הם לומדים להציב מטרות המתאימות ליכולתם האישית, וכיצד לטפס בצורה נכונה ומדודה בסולם ההצלחה.

  13. שיוון בין המינים - כל שחיין יכול להעיד שבנות מתאמנות טוב יותר מהבנים ושהן קשוחות יותר. כל שחיינית תעיד שבנים באימונים יכולים להתאמן חזק ולהתחרות בצורה הטובה ביותר כאשר צריך.

  14. להעריך תמיכת חברים - אבא ואימא מביאים אותך לשחייה. המאמן מלמד ומעודד אותך. שחיינים עוזרים אחד לשני כדי להגיע להישגים.

  15. אומץ לב - כל שחיין בכל יום נתון יכול להיות ה"כוכב" של המסלול. כל יום עומדת האפשרות בפני כל שחיין לבחון את עצמו ולקחת סיכון של הצלחה או כישלון. אומץ לב היא תכונה שניתן לפתח ושחייה תורמת לכך.

  16. רגישות לאחרים- כל שחיין לעיתים מצליח ולעיתים נכשל. שחיינים מודעים היטב לתחושות אלה. הם לומדים לתמוך בנכשלים ולמחוא כפיים לאלה שהצליחו.

263 צפיות0 תגובות
bottom of page